Manila - Mall of Asia

Moderní Manila – poslední dny

Manila město kontrastů

Původně nebyla na poslední dva dny v plánu Manila, ale okolí sopky Taal. Bohužel před několika týdny zde došlo k ničivé erupci a tato oblast je stále uzavřena (únor 2020). Už se nechceme příliš vzdalovat, zůstáváme tedy v metropoli, tentokrát v její moderní části.

Na poslední dva dny v Manile jsme si zařídili „lepší“ ubytování. Na první pohled vypadá všechno v pohodě, některé věci ale raději nezkoumat. Na to, že ne každý pokoj musí mít nutně okno, už jsme si v Asii zvykli. Hotel Selah Pods Manila se nachází blízko moderní čtvrti a hlavně má recepci 24 hodin denně, což se při příjezdu ve 4 ráno hodí. Po dlouhé cestě z Banaue si chceme užít i trochu relaxu ve střešním bazénu s výhledem na Manilu.

Manila -Selah Pods Passay hotel
Manila -Selah Pods Passay hotel – střešní bazén
Manila -Selah Pods Pass
Manila -Selah Pods Pass – atrium

1. den

Před obědem vyrážíme objevovat moderní Manilu. Je to město kontrastů. Na jedné straně luxus, na druhé straně bída. Mrakodrapy, obchodní centra, hotely a zábavní parky střídají polorozbořené přístřešky – útočiště chudých obyvatel Manily.

Kokosový palác

Od hotelu jdeme pěšky kolem přístavu a Kokosového paláce známého také jako Tahanang Pilipino. Je to vládní budova a zároveň oficiální bydliště a hlavní pracoviště viceprezidenta Filipín Jejomara Binaye. V roce 1978 budovu uvedla do provozu, jako vládní penzion, tehdejší první dáma Imelda Marcosová. Papeži Janu Pavlu II, zde během jeho papežské návštěvy v roce 1981, bylo nabídnuto ubytování. Ten tu však odmítl zůstat s ohledem na chudé obyvatele Filipín. Tuto nabídku naopak neodmítla spousta známých osobností. Více o Kokosovém paláci najdete zde.

Manila - Kokosový dům
Manila – Kokosový palác
Manila - záliv a přístav
Manila – záliv a přístav

Cesta k Mall of Asia

Naši pozornost přitahuje záhadná moderní budova.

Cestou k budově se dostáváme do nepříjemné situace, kdy se na nás věší neodbytné děti. Mají naučenou jedinou anglickou větu: “ Give me money“. Rychle nabíráme do kroku a snažíme se co nejdříve zmizet. Chudinské slamy se postupně srovnávají se zemí, nahrazují je mrakodrapy a moderní budovy. Obyvatel má Manila víc než ČR. Jejich osudy se tu příliš neřeší. Jsou tu obrovské třídní rozdíly.

Při větším přiblížení zjišťujeme, že se jedná o budovu Mall of Asia, jedno z největších nákupních center v Manile. K obchoďáku patří i zábavní park s ruským kolem, ze kterého je pěkný výhled.

Mall of Asia je ideální místo k nákupu posledních dárků. Chvíli se tu zdržujeme. Při vstupu do jednotlivých částí centra nám ochranka měří teplotu. Covid tu berou zodpovědně.

Manila - Mall of Asia
Manila – Mall of Asia
Manila – Mall of Asia – výhled z kola

Po nákupu posledních dárků sedáme na Grab a jedeme zpět do hotelu užít si bazén ve večerním osvětlení. Po odemknutí pokoje zjišťujeme, že něco není v pořádku. Jako první nás napadá, že tu byl zloděj. Ten by si ale moc nepomohl, vzhledem k tomu, že zde trávíme poslední dva dny dovolené a stav financí podle toho vypadá. Na zemi je plno střepů. Po rozsvícení zjišťujeme, že se zřítil jeden díl prosklených, zasouvacích dveří oddělujících koupelnu od pokoje. Štěstí, že jsme byli venku. Personál nám dává hned nový pokoj. Dál se nic neřeší.

Manila -Selah Pods Passay hotel
Manila -Selah Pods Passay hotel – zhroucená stěna koupelny

Trochu nás hlodá, jestli můžeme ještě nějakou katastrofu očekávat. Na této cestě bylo nástrah poměrně dost, ale už se tím nenecháváme rozhodit. Poslední večer trávíme u bazénu s drinky a kocháme se výhledem na osvětlenou Manilu.

Manila -Selah Pods Passay hotel – poslední drink

2. den

Nastal poslední den na Filipínách. Jelikož letíme až v 10 večer, je ještě nějaký čas na krátký výlet. Po check-outu necháváme zavazadla v recepci a odjíždíme Grabem do čtvrti Makati, v mnoha ohledech připomínající Dubaj.

Jsou tu obrovská obchodní centra se značkami, které běžně najdete u nás, ale i luxusní butiky světoznámých návrhářů.

Ve vnitrobloku obrovského centra Greenbelt je krásně udělaný park s jezírky a kaplí, kde právě probíhá mše. Až teď si uvědomujeme, že je vlastně Popeleční středa. Zbývá ještě čas na krátkou procházku po okolí a skutečně dobrou kávu s donutem v řetězci J.CO. Dobrá káva je na Filipínách velká vzácnost.

Mše jsou na každém kroku i na letišti. Vše působí velice klidně. Hudba je úplně jiná než jsme zvyklí slýchat v evropských kostelech. Je to příjemné zakončení naší dvaceti denní cesty po Filipínách.

Makati
Manila-Makati
Manila Makati 06
Manila-Makati – – vnitroblok obchodního centra Green Belt
Makati
Manila-Makati – bohoslužba
J.CO
J.COFFEE – káva a donuty

V tuto chvíli ještě netušíme, co nás čeká po návratu do Evropy, a že tento exotický výlet se stává na delší dobu posledním. Jsme moc rádi, že se nám povedlo odjet s návratem, doslova za pět dvanáct, bez žádných následků. Náš spolucestovatel ze Slovenska, se kterým jsme se potkali na Palawanu, se vrátil o 14 dnů později a takové štěstí už neměl. Po návratu musel do karantény.

❤️Všem cestovatelům moc přejeme, aby se svět brzy uzdravil a mohly se opět bez omezení objevovat kraje blízké i vzdálené. Věříme, že to nebude trvat dlouho.❤️

Kompletní galerii fotografií z cesty po Filipínách najdete ZDE.
YouTube galerii s krátkými videi najdete ZDE.
Použité zdroje: www.wikipedia.org.

Sdílejte článek

Přihlaste se k odběru novinek, aby Vám žádný z publikovaných článků neunikl.